Lenore
    Hej! Jag ska nu ansöka till högskolan men saknar behörighet. Jag har ett ämne kvar på komvux som jag håller på med just nu men den kommer att sluta i maj, då det är sista antagning anmälan om två dagar vet jag inte hur jag ska tillväga.
    Kan jag ansöka efter? Hur funkar det? Finns det ett annat sätt jag kan bli behörig just nu som tjänstegöringsintyg.
    Går det att söka med tjänstegöringsintyg om man ska ansöka till ett programm som inte kräver det? Eller måste jag bara söka nåsta år ?

    Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Gör ansökan nu, på en gång. Komplettera med betyg kan du sedan t om 20 juni 2019, men Ansökan måste du göra senast 15 april.