melis
    Hej! Jag kommer få mitt slutbetyg i ett ämne den 4dec (det är en prövning), dock ska betygen vara inne senast 3dec på antagning.se

    Men jag läste detta på deras hemsida:
    Laddar du upp någon betygshandling efter sista kompletteringsdag, räknas den som en sen komplettering. Om det finns lediga platser efter urvalet kan du få räkna med dina sena kompletteringar, inte annars. Varje universitet och högskola avgör hur sena kompletteringar ska behandlas.

    Jag undrar, gäller detta mig med? Kan jag skicka in mitt betyg 4dec och hoppas på det? (Gäller Göteborgs universitet läkarprogrammet BII)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du förlorar inget på att skicka in en sen komplettering. Hur det sedan blir - kan jag inte lova dig.
    Just angående Läkarprogrammet, där stor sökande tryck brukar vara konstant, så tror jag tyvärr inte att det kommer finnas tomma/lediga platser. Det har inte funnits sedan många-många år... så, jag tror tyvärr inte du kommer att vara med i urvalet.
    Mitt bästa råd till dig är att prata med Prövningsenheten och om de utfärdar och ger dig betyget 4 dec., då kan de med stor sannolikhet göra det dagen innan, dvs 3 december. Förklara för prövningsenheten att du behöver komplettera senast 3 december och be dem utfärda betyget och ge det till dig i handen senast 3 dec., då kan du snabbt ladda upp det på "mina sidor" på din inloggning till Antagning.se och det blir en vanlig komplettering, inte en sen sådan.

    OBS! om du redan nu, innan du får det betyget i börjar av december, är BEHÖRIG till Läkarprogrammet, kommer du att prövas på de meriter som du redan nu har.
    Det är om du utan den kompletteringen inte är behörig, det är i så fall du ej kommer att prövas, över huvudet taget, i fall missar komplettera senast 3 dec. 2018.

    Vänligen
    ANNA