Måns
    hej jag är en elev i trean som ska skriva mitt gymnasiearbete. tyvär så ligger jag efter och i min skola har dom regelbundna kontroller med handledarna om hur man ligger till och så man är i fas. då jag ligger efter, menas att jag inte har skickat in mina rapporter får jag varningar om att jag riskerar underkänt. Dock så är jag övertygad om att jag kommer ha min projekt klart i tid. Det jag undrar är om jag kan få underkänt i gymnasiearbetet för jag missat dessa delmoment eller kontroller även fast jag har ett bra projekt i slutet?

    1 Svar

    Daniel SYV

    hej Måns,

    din fråga kan vi tyvärr inte svara på. Detta pga det är Läraren kompetens, inte SYV-ens att bedöma och sätta betyg i olika kurser, inkl. gymnasiearbete.
    Det SYV kan berätta för dig är att med F i gymnasiearbete uppfyller man inte kraven för examensbevis och får Studiebevis.
    Studiebevis kan man sedan komplettera upp till examensbevis - på komvux.

    Rekommendationen är att försöka följa lärarens instruktioner och hålla dead-lines, göra sitt bästa, helt enkelt.

    Hälsningar
    D: