Hejsan, det finns ej något gemensamt datum för alla de olika yrkeshögskoleutbildningar, varken sig gemensamt startdatum eller gemensamt datum för att söka (ansökningsperiod).
    Ofta bestämmer sig en UBA, utbildningsanordnare för ett gemensamt datum för "sista dag att söka", som exempelvis STI gjordet - deras yh som startar hösten 2018, går att söka t o m 7 maj /dvs nu på måndag/.

    Kika på STI YH här >>.

    Annars kan det vara så att olika yh hos samma UBA har olika sista ansökningsdatum. Många yh som startar på hösten har sista ansökningsdatum i mitten av april, men inte alla. Många har också sista ansöknignsdatum under de två första veckorna i maj. Men det finns också ett ganska stort antal som har senare sista ansökningsdatum, ex. kan det vara 28 maj... och ibland finns det också restplatserna, dvs att man kan göra ansökan även Efter Sista ansökningsdatumet.

    De yh som har anmält till oss att de har restplatserna - ser du här>>>.

    Hela utbud av yh - både pågående och de som har framtida starter - ser man på www.yhguiden.se