Victor

    Hej jag undrar vilken dag som är sista dagen för att lämna in ett betyg från komvux till antagning för att jag ska veta när jag ska börja med kursen?

    • Milla : Gäller din fråga antagning till högskolestudier till höstterminen 2019? eller till vårterminen 2020? Förklara mer - vart du söker och när du vill att dina studier ska börja?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Victor;
    om din fråga gäller ansökan till högskola - var god se antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum - du letar då efter "sista kompletteringsdatum".

    Om din fråga gäller ansökan till komvux - då är det en fråga du måste söka svar hos personal på komvux i din kommun; detta pga ansökningsperioder på komvux i olika kommuner "ligger" väldigt olika. Vissa komvux har 2 starter per år; andra - 5 st. och så finns det också "löpande" att i vissa kommuner kan man börja läsa på distans varje måndag... då är det omöjligt att säga när du ska komplettera - för vi vet inte i vilken kommun och när start på kursen är. Vi vet inte ens att det är på Komvux du vill läsa eller kanske på en Yrkeshögskoleutbildning eller kanske på en Folkhögskola?

    Studie- och yrkesvägledare