Julia
    Hej,
    Om man skulle ansöka till ett program på universitetet som börjar VT-18, och sista kompletteringsdagen enligt antagning . se är första december, betyder det att betyg från eventuella kurser som man läser på komvux måste vara satta inför det datumet? Alltså eventuella kurser måste vara klara innan dess? Ingen chans efter det att lämna in nya betyg?

    Tack på förhand! :)

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Julia,

    Du kan fråga Antagning.se om de kan göra undantag och låta dig inkomma med betyg senare. Dock har jag svårt att tro att de beviljar ett undantag. De måste ju kunna ha en chans att hinna genomföra antagning och det är en komplicerad process då folk söker "i första hand"... "i andra hand"... och upp till 20 olika alternativ - och står i reserv ... och måste svara på Antagningsbesked om de accepterar sina studieplatser eller avstår dem, lämnar Återbud.

    Som sagt, jag tror inte Antagning.se kommer att bevilja ett undantag, utan de måste nog sätta "deadline" - och sista kompletteringsdagen måste alla betyg vara uppladdade på "mina sidor" på www.antagning.se

    Du bör därför göra ditt bästa för att försöka få betygen i god tid innan - t.ex sikta på att ha betyg "i handen" sista veckan i november.

    hälsningar

    Peter SYV