Anonym
    Hej!

    Jag undrar om ni har några tips på hur man kan bedriva självstudier i franska. Alltså om ni vet om några hemsidor, böcker eller annat som kan vara till hjälp?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan, du får gärna höra med lärare i franska.
    Det beror också mycket på om du har "läggning" för språk; och vilket sätt/studieteknik som passar dig... och om du är nybörjare i språk eller om du kan redan en del.
    Det är alltid bra att Öva/använda språket - har du möjlighet till det?

    • : Jag har ganska lätt för språk och kan lära mig på de flesta sätten. Vi har mycket franska termer på mitt program (RL-progammet) och skulle vilja lära mig lite franska för att underlätta och för att jag tycker det är kul med språk.
    • Mikael : Fråga SYV på din skola om du kan läsa franska inom individuellt val; på studieförbunden som t.ex folkuniversitetet finns det kvällskurser och helg/sommarkurser i språk.