sara
    Hej jag vill söka sjuksköterska program och det står att det krävs naturkunskap 2, jag är klar redan med biologi 2, Kemi 2, fysik1 och naturkunskap 1b, men jag har inte läst kemi 1 och biologi 1 jag studerade redan steg 2 på dem ämnen, min FRÅGA är, kommer biologi 2, Kemi 2, fysik 1 och naturkunskap 1 att motsvara naturkunskap 2 trot satt jag har inte betyg på kemi 1 och biologi 1?
    • Anna : Vi behöver dubbelkolla med handläggare på Universitets- och högskolerådet men det kan vi göra senare under eftermiddagen...

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara!

    Nu har jag via telefon fått svar från expert på universitets- och högskolerådet att du med de betyg du har är behörig till Sjuksköterskaprogrammet, vad det gäller Naturkunskap2 pga kurserna i Kemi och Biologi i steg 2 bygger direkt på steg 1 och man anser att i fall du har godkända betyg i steg 2, då har du kunskaper i steg 1 och på så sätt kan du använda dig av ersättningsmöjligheten för Naturkunskap 2.

    Bästa hälsningar & lycka till med dina fortsatta studier!

    ANNA