Viktor
    Hej Jag läser Sjuksköterskeprogrammet på LNU och har gjort klart halva termin 4 men har några poäng släpande. Jag undrar om man kan läsa till Undersköterka istället. Jag undrar om man gå en undersköterskeutbilning men vissa saker som jag läst på LNU, måste man läsa det igen eller kan man tillgodogöra de poängen till Undersköterskeutbildningens studieplan.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Läs gärna på https://www.fragasyv.se/info/underskoterskaomatt det ej finns några strikta regler om vem som får jobba som undersköterska.

    Studie- och yrkesvägledare

    Det är mycket möjligt att du nu, på måndag, kan få jobb som undersköterska.