Hej Natalie,
    frågor om högre utbildning i Norge besvaras bäst av personal som jobbar med de utbildningar: kontaktuppgifter finns bl.a på samordnaopptak.no/info/kontakt.

    SYV-besökare SYV

    Hei,

    Alle sykepleierutdanninger i Norge krever norskkunnskaper, og til neste år vil det være krav om gjennomsnittskarakteren 3 eller bedre i norsk for å kunne kvalifisere til sykepleierutdanningen. Norskkravet kan dekkes med svensk utdanning på de måtene som er beskrevet på vår nettside her (scroll ned på siden til "Sykepleierutdanninger" og "Opptak til sykepleierutdanninger i 2019"):
    https://www.samordnaopptak.no/info/utenlandsk_utdanning/sverige/spesielle-opptakskrav/

    Med vennlig hilsen
    Samordna opptak