Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rickard,

    om du i slutet av fjärde året på gymnasiet får ut ditt Examensbevis, då borde du prövas i BI,direktgruppen.
    Att gå fjärde året på gymnasiet för att läsa upp sina betyg  är inte väldigt vanligt, det är ett Undantag. Jag tror inte det finns någon regel skriven för just den situationen.
    Alla gymnasiala betyg som är "daterade" tidigare än datum för Examensbevis är inte en komplettering. Därför ser jag inte någon anledning till varför du skulle prövas i kompletteringsgruppen (BII).

    Vänligen
    Julia syv