Nora
    Hej!
    jag gick vård och omsorg på gymnasiet men hoppade av efter första året, men har betyg därifrån. Nu två år efter ska jag söka till undersköterska bas på komvux via min kommun. men av de kurser programmet innehåller har jag läst 5 av 8. Så tre av dom ska jag läsa på programmet isåfall. Detta program omfattar 10 månader ( för alla 8 kurser) men eftersom jag läst 5 borde det ju inte ta 10 månader för tre va? kan jag söka det programmet ändå eller ska jag ansöka var kurs för sig? ( detta är på distans jag isåfall ska söka)

    har även en till fråga, jag gick ut med F i svenska och matte 1 pga att jag aldrig pluggade dumt nog, jag tyckte det var tråkigt nämligen hehe. men detta program på komvux (undersköterska bas) har inte dom kurserna? måste man inte ha dom för att få diplom som undersköterska?
    jag ska såklart plugga vidare sedan så kommer studera matte 1 2 och 3, engelska 6 och svenska 1 och 2 på egen hand efter kursen. även göra fördjupningen för psykatri.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Boka tid för studieplanering med SYV på komvux, är mitt råd till dig. Jag tycker inte du bör söka det kurspaketet där du redan har godkända betyg i mer än hälften av kurserna; du behöver göra en ordentlig studieplanering mot examensbevis och ditt exambevis från komvux behöver inte nödvändigtvis bli från vård-& omsorgsprogrammet utan kanske från ngt annat program, beroende på vad du vill plugga vidare till för ett yrke.;)

    Studie- och yrkesvägledare