Lisa
    Hej jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Står inför ett stor delemma för jag kan inte bestämma mig för om jag ska välja teater estset på de geer eller natur på kunskap. Jag har alltid älskat teater men jag vill också ha en bred utbilning och gillar både matte och sättet de jobbar på kunskap. På de geer teater vet jag dock att min personlighet skulle passa bättre. Så snälla hjälp mig vad ska jag välja det hjärtat säger eller det hjärnan säger?!

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa,
    du ställer en mycket intressant och viktig fråga, men som också är mycket svår att svara på.
    Du behöver inte bestämma dig idag. Du har tid till sista dag i Omvalsperioden senare på våren... och eftersom du växer, mognar och utvecklas för varje dag som går - så kan du gott vänta med det definitiva beslutet. Gå på öppna hus och på mässorna! Be att få "skugga" på båda utbildningar (vara med under en dag och delta på lektionerna, äta lunch på skolan och känna på hur det är gå på den skolan).

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    Kunskapsgymnasiet i Norrköping bjuder på öppna hus 20 okt.2018 och sedan i jan och april 2019 ...
    De Geer bjuder på öppet hus den 25 okt.2018. Under öppet hus kan du bl.a få reda på om du kan skugga på skolan.
    Att "skugga" är ett bra sätt att komma fram till om du kommer att trivas på skolan. Ta också tid "dörr-till-dörr" hemifrån till skolan och tänk att du ska pendla så i 3 år varje skoldag.
    vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare