Mary
    Hej!

    Jag har nyligen kontaktat en skola för att se om det finns möjligheter till att byta gymnasium samt program. Då bad de mig om att skicka min studieplan. Var kan jag hitta denna?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mary,

    kontakta studie- och yrkesvägledare på ditt gymnasieprogram; hen måste ha din studieplan. Om du inte får svar från din SYV eller om SYV-en svarar att hen ej har din studieplan, i så fall kontakta Rektor på din skola. Det är rektor som har det yttersta ansvaret.

    Vänligen
    ANNA

    • : Hej! Okej, tack så mycket! Men jag vill helst inte att de ska tro att jag ska byta gymnasium då jag inte bestämt mig än. Finns det något annat sätt?
    • Anna : Testa skriv ner alla kurser som du läser nu + alla kurser som du redan har betyg i (om du har några godkända betyg i Gymnasiala kurser). Vilket program och inriktning läser du ?