Albin
    Hej!

    Jag gillar att hålla på med filmer o.s.v. och jag vill helst gå Bäckäng i Borås så jag undrar vad det är för skillnad mellan e här två olika programmen? Estetiska programmet - Creative Digital Media (Viskastrand) & Estetik programmet - Estetik och Media (Bäckäng)

    Jag tycker att det på Viskystrand låter "bättre" men jag vill fortfarande gå bäckäng...

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Albin!

    Vi på FrågaSYV.se är inga experter på speciella skolor och skillnaden mellan skolorna.
    Däremot är båda alternativen Estetiska program och därför är det många likheter mellan dom.
    Här>> kan du se programplan för det estetiska programmet, det innehåller alla kurser som du läser.
    Estetiska programmet är högskoleförberedande, det innebär att det förbereder dig för att efter gymnasiet kunna studera vidare.
    Estetiska programmet ger dig också stora möjligheter att kombinera din utbildning med ditt intresse.

    Här>> kan du läsa om Viskastrand och här kan du se en film om programmet.
    Här>> kan du läsa om Bäckängsgymnasiet och här kan du läsa om skolans inriktningar.

    Har du redan sökt till gymnasiet eller ska du söka nästa år?
    Jag tycker att du ska göra en plus och minus lista vad som är bra respektive dåligt med både skolorna och programmen. Det kan då bli lättare att få en överblick av vad du gillar/ogillar med respektive skola och program.

    Om du redan sökt är du förmodligen antagen redan? I så fall kan det finnas begränsade möjligheter att byta skola nu. Därför bör du också undersöka om det finns en möjlighet att byta om det är aktuellt för dig.

    Hälsningar
    Melina, SYV