Linus
    Hej, jag har börjat fundera en hel del på vilket program jag skulle vilja gå och har bestämt mig för något av de högskoleförberedande programmen. Frågan är bara vilken av de? Vad är det man inte kan läsa efter gymnasiet om man valt teknikvetenskap eller samhällsvetenskap till skillnad från naturvetenskap?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    På NA, naturvet.programmet läser man även Biologi, vilket gör att man kan bli behörig till läkar-, tandläkarprogrammet och till biologiutbildningar.