Milla SYV på FrågaSYV

    Psykoterapeut har längre utbildning och borde därför kunna arbeta med ännu mer avancerade arbetsuppgifter än psykolog.

    Psykologer kan vidareutbilda sig till psykoterapeut vilket brukar ta tre år på halvtid.

    Kika på yrkesbeskrivningar på www.framtid.se och jämför på det sättet som du vill jämföra. Det finns många olika sätt att jämföra yrken på. Fråga också studievägledare på psykoterapeutprogrammet - är mitt råd.

    Studie- och yrkesvägledare