Lilian
    Hej!
    Vad är skillnaden mellan personalvetarprogrammet och human resources programmet och vad kan man jobba med efter att ha läst dessa program?
    Hur ser marknaden ut för dessa utbildningar finns det jobb att få efter examen?

    Mvh Lilian

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det finns många program inom det område du är intresserad av. Bra att jämföra de program du är i första hand intresserad av, kurs för kurs - exakt vilka kurser de innehåller. Hittar du ngt program som innehåller praktik, skulle jag rådd dig titta extranoga på det: många får jobb via praktik.

    Ang.arbetsmarknad - svårt att säga ngt.definitivt på flera års sikt. Bra att vara beredd att läsa mer efter kandidatprogram i fall det blir svårt att få jobb eller att vara flexibel ang.arbetsuppgifterna och kunna ex.ta jobb som /utredare-på FK eller som arbetsförmedlare dvs tjänster som inte direkt motsvarar HR-utbildning.

    Studie- och yrkesvägledare