Emelinda
    Jag pluggar för närvarande Sociologi 1 på distans, tanken är att jag ska plugga 90 poäng sammanlagt för att kunna bygga en kandidat. Min fråga är: Vad går man igenom i sociologi 2? Hur skiljer den sig ifrån Sociologi 1?

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej Emelinda,
    man går djupare in i ämnet på högre /svårare/ nivå. Men Exakt vilka delmoment som ingår - måste du fråga på det lärosäte där du läser eller där du vill läsa Sociologi 2. Högskolekurser behöver inte vara identiska på olika svenska lärosäten, de kan skilja sig något... därför rekommenderas det att i fall man vill bygga Kandidatexamen av fristående kurser - att läsa Sociologi i 3 terminer på Samma lärosäte, inte på olika. Detta för att kurserna kan annars "överlappa varandra" och akademiska poäng kan sedan fattas för att sätta ihop till kandidatexamen.

    Hälsningar
    Saga