Saga
    Jag läser till undersköterska med inriktning psykiatri och är färdig i sommar. Har jag som undersköterska inom psykiatri samma arbete som en skötare inom psykiatri? Är det två olika utbildningar som ger olika jobb eller kan jag som undersköterska arbeta med samma sak som en skötare?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    De yrken du nämner är inte reglerade, ingen legitimation krävs, därför är det upp till varje enskild arbetsgivare att bestämma. Det finns inte några generella regler och olika lösningar förekommer.