Stephanie
    Hej!

    Vi har precis påbörjat våra gymnasiearbeten. Dock har vår lärare lagt det så att vi ska ha hela arbetet under höstterminen, vilket gör att jag känner en stor press. Jag vill helst sticka ut ur mängden med ett lite udda ämne, något som intressant som får mig att engagera mig mer. Dock har jag sedan innan väldigt svårt att uppfatta uppgifter rätt. I gymnasiearbetet för natur står det att det ska innefatta delar från både biologi, fysik, matte samt teknik. Då har jag fått en super ide! (Enligt mig själv). Det är att skriva om flygplan. Då jag helst vill bli pilot efter gymnasiet. Enligt mig får jag in teknik (Flygplanets konsultation i sig) Fysik (Lufttryck och diverse) Matte (Räkna ut sträckor, höjd m.m) samt biologi (Hur flygplanen påverkar miljön eller hur miljön kan påverka en flygning). Så jag vill även dubbelkolla med dig Syv, vad tycker du? Låter det som en bra ide, bör jag ändra något eller ändra ämne helt?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Stephanie; SYV har tyvärr inte kunskap i enskilda ämnen som ex. fysik, matte eller teknik. Det är därför handledare för GA, gymnasiearbete, som man bör vända sig för att få temat för GA godkänt.

    Vad jag personligen eller någon annan SYV tycker, kommer inte spela roll, om din handledare för GA tycker ngt. annat.

    Hälsningar
    Peter syv