Peter
    Jag studerar just nu 3 komvuxkurser som är klar inom en månad eller så. Men jag vill ändra min folkbokföringsadress. Kommer detta påverka min nuvarande kurser?

    För att kunna studera på komvux i respektive kommun så måste man vara skriven i kommunen och jag har ju börjat redan d.v.s. jag är redan godkänd för att studera dessa men vill ändra kommun. Kan jag det?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hej Peter,

    du har rätt att fullfölja kurser som du har påbörjat, även om du ändrar din folkbokföringsadress.

    Det är vid antagning till kurserna som man kollar var folk är skrivna - och sedan de som är Antagna, de får läsa, oavsett var de är skrivna.

    Hälsningar och lycka till med dina studier

    Liselotte syv

    Liselotte