Daniel SYV

    Hejsan,

    jag tror du syftar på Skuldkollen: Kunskap för livet om pengar och skulder: kronofogden.se/skuldkollen. Om inte annat, så kan du som SYV tipsa elever, föräldrar, lärare och annan skolpersonal om att den hjälpmedel finns.
    Jag kan tänka mig att det borde gå att använda sig av "Skuldkollen" i gruppvägledning; visa en av filmerna på föräldramötet och på så sätt inleda en diskussion om en så viktig sak som att som ung få kunskaper som hjälper till att inte hamna i skuldfällorna.