Arvid

    Hej, jag gick ut med F i matte i gymnasiet. Jag vill nu söka till värnplikt och har läst att deras enda krav på studier är godkännt i svenska, engelska och matte. Jag behöver betyg i matte 1 alltså och undrar hur jag går tillväga för att läsa upp betyget? Komvux har man självklart hört talas om men det verkar väldigt komplicerat att anmäla sig. Jag har numera kunskaperna och vill egentligen bara gå och göra någon form av prövning eller prov så att jag kan få mitt betyg! Hur gör man? Tack på förhand! Mvh

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Arvid!

    Oavsett om du vill läsa kursen eller endast göra en prövning så är det komvux som du kan vända dig till.
    Komvux kontaktar du genom din hemkommun, oftast på kommunens hemsida kan du hitta information, eller googla komvux + kommunens namn.
    Sedan brukar det fungera att anmäla sig online.
    Lycka till!

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare