Hej Vera. Är det med eller utan meritpoäng? för att om det är utan meritpoäng och du kan få max i merit, då blir det i så fall 17.5... och för övrigt, så är det ju ingen som vet vart antagningsgräns kommer att hamna nästa gång.

    Nu slås BIex och BI urvalsgrupperna ihop för första gången - till antagning till höstterminine i år och det är ingen som vet riktigt hur det kommer att påverka antagningsgränserna.

    Mitt råd är att du göra högskoleprovet. Även om du redan gjort hp, gör det en gång till. Det är det högsta resultatet som gäller i fem år framåt...

    Sedan kan du söka 20 olika alternativ till högskola - och om du söker alla de olika orter på sjuksköterska... + kanske några andra utbildningar, om du t.ex kan tänka dig att bli Arbetsterapeut<< eller Audionomz<< eller Fysioterapeut<< t.ex - du kan också kika på Röngensjuksköterska yrke... så om du söker 20 olika alternativ och prioriterar i den ordningen som du vill komma in på dem - favoriten högst upp... då har du gjort vad du kan. Att titta på hur det var förut kan man visst göra... men det är som att titta på vad det var för väder i februari förra året... och det var "si och så".. men att det blir samma väder i år - ? - ja, kanske... eller så blir det mycket varmare och regnar mer... :) jag hoppas du förstår jämförelsen... ingen vet ju riktigt vart antagningsgräns kommer att hamna och speciellt nu, när två olika urvalsgrupper - för första gång - slås ihop.

    Bästa hälsningar

    ANNA