Anonym
    Hej! Vad finns det för fler program som efterliknar socionom programmet?
    Kan tänka mig arbete som kurator/familjerådgivare/ behandlingsassistent, något åt det hållet, kommer dessvärre inte in på socionom programmet och undrar därmed om det finns fler möjligheter att söka till något liknande?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ellinore,

    kika gärna på flera yrken:

    Behandlingsassistent>>

    Psykologisk coach>>

    Kommunvägledare>>

    SYV>>

    lärare>>

    Vad är det som gör att du inte kommer in på Socionom? Är du behörig?

    har du för lågt meritvärde? Har du gjort högskoleprovet?

    Hör gärna av dig igen och berätta med. Kika gärna också på Yrkeshögskolutbildningar på www.yhguiden.se

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare