Mikael SYV på FrågaSYV

    Engelska 5 och engelska A är motsvarande kurser, dvs kursen har bytt namn men det är samma kurs.

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, Evelina!

    Socionom är en högskoleutbildning och Medicinsk sekreterare (som också kan kallas för Vårdadministratör) är en Yrkeshögskoleutbildning.

    Enligt våra uppgifter har YH Vårdadministratör i Malmö (på distans) som började 11 jan 2016 - några restplatser, du kan därför kontakta den utbildningen och se om du skulle kunna bli antagen snabbt och kunna börja där. Just till YH kan man bli antagen även som obehörig, men det kan man inte bli till högskola.

    Till högskoleutbildning Socionom - är särskild behörighet: godkända betyg i Matematik B och Samhällskunskap A. Dessutom så krävs det alltid till alla högskoleutbildningar - Grundläggande behörighet till högskolestudier.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Lycka till!

    ANNA