Ina
    Hej,
    Jag ör utbildad socionom men börjar bli intresserad av att byta arbete och bli mäklare. Kan jag tillgodogöra mig något av min tidigare utbildning? Finns det program som kan läsas på distans? Finns det program som endast är 2 år?

    Vänligen

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ina, 2-årigt program som vi redan nu vet kommer att ta in sökande till hösten 2018 - finns på Luleå tekniska universitet - se info på www.ltu.se/edu/program/FHFMG/FHFMG-Fastighetsmaklare

    ang. utbildning till fastighetsmäklare på distans, så kan jag inte hitta något program på distans, men vi kan hoppas att det dyker upp till 15 mars då ansökningsperiod till hösten börjar.
    ****

    att hoppas på att det finns restplatserna till vårterminen på ngt. fastighetsmäklarprogram - skulle jag inte tro... att det är möjligt; fastighetsmäklare är ett populärt yrke och restplatserna brukar inte finnas på programmen som leder till det yrket. Ang. fristående kurser - så kan det vara rätt så olika: så du får gärna kika på restplatserna på fristående kurser. Vilka fristående kurser som du behöver läsa kan du se på https://www.fragasyv.se/info/fastighetsmaklare - en sammanställning som vi gjorde utifrån uppgifter från FMI.