Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Aliyah!

    Studier på gymnasial nivå förutsätter Grundskolekompetens och där ingår godkänt betyg även i matematik. Att söka kan alla göra; en annan sak är att komma in, få studieplats. Sök! du förlorar inget på att söka ... men jag vet inte om du kommer in på gymnasiestudier på folkhögskola. Kanske kan samma folkhögskola erbjuda dig först läsa matte på grundskolenivå och sedan läsa allmän kurs på gymnasial nivå.
    Du kan välja att söka och se vad som händer eller kontakta personal på folkhögskolan och fråga om det är någon idé att söka, när du inte har godkänt betyg i matematik grund.
    Hälsningar
    Mikael