Anna-Lena
    Hej!!
    Jag läser nu in matematik 2b men kommer behöva läsa in minst en kurs till under sommaren. Kan man söka matte 3b innan min matte 2b kurs är klar?

    / Anna

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anna-Lena,
    söka kan man vilka kurser som helst. Det är en annan sak om man blir antagen. :)
    Det är olika på olika komvux - i olika kommuner.
    Logiskt sett så förstår man att med de långa väntetider mellan ansökningsperiod och när man får antagningsbesked och sedan kan börja läsa - så tar det för lång tid... i onödan! ... och därför är det i många kommuner möjligt att söka "nästa kurs" - "under förutsättning" att man klarar en lägre/underliggande kurs, som man ännu inte har läst eller håller på att läsa när man gör ansökan.
    Därför är mitt råd att du frågar på komvux i den kommunen där du är skriven/folkbokförd. Du förklarar precis som du förklarade här för oss.
    Det är en jättebra fråga. Och jag hoppas du får ett snabbt, klart/tydligt och ett posivit svar från personal på komvux i din kommun.
    Du får, om du vill - visa mitt svar till personal på komvux i din kommun.
    Lycka till!

    ANNA