Privat
    Hej!
    Om man går i trean och har F i matte och ska göra prövning i det ämnet, fast prövningen är då efter att man ska söka till högskola, kan man fortfarande söka om man vet att man kommer bli godkänd? I detta fall är matte ett av behörighetskraven.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    om en kurs krävs för Särskild behörighet, så måste godkänt betyg i den vara Antagning.se tillgänglig sista kompletteringsdag /som till ht-19 blir den 20 juni 2019/.

    Om du senast den 20 juni laddar upp godkänt betyg i matte på "dina sidor" på www.antagning.se - så är det OK. Om du får betyget senare, kan det endast i undantagsfallet (om just den utbildning kommer öppnas för "Sen ansökan" pga för få behöriga sökande) - som det kan gå att komma in.
    Vänligen
    L.

    Liselotte