William
    Hej! Jag går sista året på gymnasiet och ska söka till högskolan. Jag har sökt 3 utbildningar på högskolan och har godkänt i alla kurser som krävs för särskild behörighet. När jag loggade in idag med min aktiveringkod så stod att jag var obehörig till samtliga programmen. Beror detta på att jag ännu inte har gått ut gymnasiet? Kommer jag bli behörig och få mitt meritvärde när slutbetygen är klara för gymnasiet? Tacksam för svar från någon som har koll.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Sista kompletteringsdag i år är 21 juni; du måste ladda upp ditt examensbevis på www.antagning.se senast den dagen.

    • : Jag ska inte komplettera någonting och min skola är med i databasen som lägger betygen automatiskt. Om jag ska förtydliga så är min fråga om mina betyg kommer komma upp när jag har fått mitt slutbetyg och om det vanligtvis dröjer tills juni för betygen att komma upp på antagning.se för elever som går sista året på gymnasiet?
    • Julia : Du läser mot Examensbevis; slutbetyg kan man fortfarande få men du är för ung, det är för dem som började på gymnasiet år 2010 eller tidigare;) Om din skola är med i den gemensamma databasen, borde ditt examensbevis dyka upp där, men det kan inte Ske innan du får betyg i de kurser du läser nu.
    • Julia : Även om din skola är med i betygsdatabasen, kontrollera att betygen dyker upp på Antagning.se och gör de inte det, ladda upp dem själv senast 21 juni 2017.