Wilma
    Hej!

    Jag går IB och ska i framtiden söka till universitet i USA. Det jag undrar om är om jag då ska söka med 4 år av betyg (som amerikanska elever gör) dvs betyg från 9:an, Pre-IB (1:an av gymnasiet) och mitt IB score eller enbart mitt IB score?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Wilma,

    det kan vara olika från ett universietet till ett annat - så se gärna info på universitetets eget hemsida eller kontakta just det universitetet eller de universiteten som du är mest intresserad av.
    Du kan också fråga SYV på din egen skola som jobbar just med IB, för att det kan vara så att hen fick samma fråga förut och vet svaret.

    Hälsningar
    Peter