Nils
    hej, jag kommer förmodligen inte in på mitt förstaval nu på hösten men kommer nog garanterat in på våren. Finns det några nackdelar med att söka på våren?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Nej det finns inga nackdelar med att söka på våren. Många som söker till universitet söker på hösten pga att tex gymnasieskolan slutar i juni. Många vill därför slippa ett halvår utan studier.

    Innehållet i utbildningen är detsamma oavsett när du börjar.

    Vänliga hälsningar

    Melina, studie- och yrkesvägledare