Amanda
    Kan jag som sökande till gymnasie välja stylist, samtidigt som jag läser samhäll beteende? Är intresserad av båda och kan inte välja. Bor i Norrköping och det är här jag vill läsa

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Amanda,

    Stylist är det en "profil" eller yrkesutgång på inriktningen Övriga hantverk på HV, Hantverksprogrammet.
    Samhällsprogrammet och Hantverksprogrammet är 2 olika program, och man kan tyvärr inte läsa på 2 olika program samtidigt.
    Det som är möjligt är att försöka inom individuellt val (200 av 2500 poäng) försöka läsa kurser ur ett annat program; detta kan dock inte garanteras, men chansen är större om man läser på en gymnasieskola som erbjuder båda programmen.

    I Norrköping erbjuds både SA och HV på_ gymnasium/drottning-blanka-norrkoping och du har därför störs chans att "kombinera programmen" (i alla fall på sätt och vis), om du läser på just den skolan.

    Vänligen
    Julia syv