Gustav
    Hej!
    Jag har fått F i matte 1c och förmodligen 2c då jag kort har tappat hoppet men då matte 1 är obligatoriskt att få komma in på universitet så vill jag gärna läsa in den i sommarskolan. Då jag har rätt lätt att lära mig igentligen bara att jag pluggat med andra ämnen på matte lektionerna så jag når A i de andra. Men A i alla andra ämnen hjälper inte så mycket när man F:ar i matte. Men frågan är hur länge pågår sommarskolan, allt ifrån tidsperiod till hur dagarna brukar se ut, är det att man går dit får lite matte tal o gör hemma eller på plats? Blir man testad via prov eller visa för läraren när man läser talen?
    mvh
    Gustav

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Gustav, fick du redan info från din skola om sommarskola/lovskola dvs att det över huvudet taget kommer att erbjudas någon sommarskola?

    Det kan se väldigt olika ut på olika gymnasieskolor och i olika kommuner. Det är inte alltid sommarskola erbjuds. Om sommarskola erbjuds, är det också olika vad det gäller perioder och upplägg.
    Om du berättar vilken skola du går på, kan vi ta reda på mer, i första hand om sommarskola på din gymnasieskola eller i din kommun över huvudet taget kommer att erbjudas.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Vet ej om det kommer erbjudas men jag går på Thoren Innovation School Stockholm, det erbjöds förra året vet jag.
    • Milla : Det bästa är om du ? Din mattelärare om sommarskola i matte. Det är ju troligtvis hen som ska undervisa i matte på sommarskola, så borde hen veta bäst om tider och upplägget!