Lisa
    Vad finns det för speciella inriktningar inom restaurang och livsmedel i Sverige?
    • : Menar du på gymnasiet eller allmänt?
    • : Gymnasiet
    • Anna : Var god läs mitt svar, nedan. Bra också att veta i vilken stad du vill gå på gymnasiet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    Om du menar nationella inriktningar på RL - så finns det 3 stycken; läs gärna om RL-programmet och dess inriktningar på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/RL

    Du får gärna förklara vad du menar med "Speciella" inriktningar?
    T.ex erbjuder Ester Mossesons gymnasium en riksrekryterande utbildning SärskiId variant "Kött & chark" med kurser Charkuteri 1&2 och Styckning 1
    och
    Rönnowska-skolan en riksrekryterande utbildning till sjöintentent >>.