Mikael
    Jag hade tänkt ta Engelska 7 i utökad kurs för 2600p, kan jag då t.ex byta ut mitt engelska 7 betyg mot ett av mina värre betyg?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Mikael,

    eng 7 betyg kommer att räknas in i ditt jämförelsetal, även om eng 7 kommer i ditt examensbevis bli markerad som "U", utökad kurs.
    Vilka kurser som i elevens examensbevis blir markerade med U beslutar rektor på programmet; det ansvaretkan rektor ibland delegera till biträdande rektorer eller till SYV.
    En elev kan inte byta plats på kurser och bestämma vilka kurser som blir U-kurser. Att över huvudet taget få läsa U-kurser är ett undantag, som beslutas av rektor.