Hejsan, Trang!
    Du får gärna ta kontakt med studie- och yrkesvägledare på din skola.
    För ge rätt svar på vilken utbildning som passar just dig, måste man veta väldigt mycket om din situation, och bland annat om din tidigare utbildningsbakgrund (t.ex om dina betyg från Vietnam blev bedömda motsvara svenska grundskolebetyg, eller inte); det kan också finnas viktiga detaljer i din situation som kan bli avgörande för vilken utbildning som passar dig bäst;
    om du får godkänt betyg i svenska som andraspråk och i flera andra ämnen från vårterminen i årskurs 9 i grundskolan, då finns det kanske andra utbildningar som passar dig bättre. Allmän info in Språkintroduktion finner du på gymnasieGuiden.se/språkintro