o
    Hej!
    Kan man stå som reserv på högskoleprovet?
    Vi säger t.ex att en utbildning kräver ett visst nominierad poäng och så får man ett Nära det nominierade poänget och blir det så att man står som reserv då?

    För i betyg kan man stå som reserv i BI men hur funkar det på hp?

    Tack för svar

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    man kan stå som Reserv i hp-urvalsgruppen också. Om man inte kommer in direkt, kan man - om man har tur - komma in senare, från Reserv.

    Bästa hälsningar

    ANNA