Ann-Louice
    Har som dröm att starta mitt eget vandrarhem med camping och undrar vilka utbildningar/kurser ni har att rekommendera? Tänker mig något inom hotell, management, administration etc.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    jag kan varmt rekommendera Yrkeshögskoleutbildningar, ex.
    https://www.yhguiden.se/utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/receptions-konferens-och-housekeepingansvarig

    https://www.yhguiden.se/utbildning/frans-schartaus-handelsinstitut/revenue-management-i-besoksnaringen

    och över huvudet taget - utbildningar inom Yrkeshögskola. De absolut flesta av dem är gratis och ger också rätt till studiemedel. Ganska mycket praktik brukar ingå; då kan man knyta viktiga kontakter inom branschen och lära sig mycket under sin praktik.
    De YH som vi vet kommer att starta i framtiden - finner du på www.yhguiden.se
    I Febriari kommer nya YH beviljas av Myndighet för yrkeshögskola och de kommer under febr. att dyka upp på YH-guiden.se
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    ANNA

    • : Står att jag måste ha jobbat inom området i minst ett år, går det att söka in ändå?
    • Anna : Yrkeshögskola kan göra undantag och ta in obehöriga; därför finns det inte någon anledning att Inte söka - om man är intresserad av utbildningen. :)