Tania
    Hej?

    Det är så att jag undrar om man kan söka till ett stipendium fast jag går i högstadiet.

    Om det går skulle ni ge tips på sidor.

    Tack för svaret!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Tania!
    Tyvärr så kan vi inte hjälpa till med att söka stipendier och det handlar inte om att du går på högstadiet. Det handlar om att vi inte vet vilka sidor som är seriösa och vilka som bara vill tjäna pengar på att hjälpa till med att söka stipendier.
    Det är en djungel med stipendier - men ofta handlar det om att man kan få en ganska liten summa men det finns inga som helst garantier och utan hjälp från speciella söktjänster som ofta tar 250 kr för att hjälpa till att söka vad just du skulle kunna få, är det väldigt svårt att hitta och göra ansökan på rätt sätt och till slut för att få ut några pengar, så ska man även ha tur.

    Vi på Fråga SYV känner inte till någon gratis (eller ens betalsida) som har info eller ger hjälp i att söka stipendier, som vi kan rekommendera.

    Jag förstår att du troligtvis blir besviken på mitt svar men jag kan tyvärr inte ge dig något annat svar.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA