Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Nevin; ta gärna kontakt med de utbildningsansvariga på det programmet på Köpenhamns universitet som du vill komma in på och ställ din fråga direkt till dem.
    Jag tänker så här:
    det tar 3 år att läsa på receptarieprogrammet och på den tiden kanske utbildningsutbud förändras; kanske ej finns då ngt magister eller masterprogram på Köpenhamns universitet...?
    Utbildningsutbud förändras. De på Köpenhamns universitet kan givetvis bättre svara på vilka planer på förändrat utbildningsutbud de har, om de har sådana planer... men inte ens de kanske vet vad som kommer att hända på så lång sikt.
    Jag vill råda dig söka till receptarieprogrammet endast i det fallet om du kan tänka dig jobba direkt efter det programmet, för att det kan bli så att du ej kommer kunna komma in på ngn utbildning på avancerad nivå (kanske pga konkurrens och andra sökande kanske kommer ha fler meriter...).
    När du påbörjar sista året på receptarieprogrammet, det är då är dags att börja planera ang. vilka vidareutbildningar du vill söka till; det är vad jag vill råda dig till.

    Om var Receptarier kan arbeta (i Sverige) - läs gärna på framtid.se/yrke/receptarie
    Mvh
    L.

    Liselotte