Linda
    Hej! Kan jag *studera två ämnen samtidigt? Vi säger till exempel vård och omsorg + hotell och turism. Det är två ämnen. Så, kan jag studera de samtidigt?

    (*vuxenutbildningar).

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linda!

    Om jag förstår dig rätt, viII du skaffa dig utbiIdning inom vård och inom hoteII-och-turism. du skriver också "VuxenutbiIdningar".

    Vad man menar med VuxenutbiIdningar kan vara mycket oIika - Komvux (kommunaI vuxenutbiIdning), FoIkhögskoIor, YrkeshögskoIor och HögskoIor/Universitet är aIIa på sätt och vis "vuxenutbiIdningar".

    YrkesutbiIdningar på gymnasiaI och eftergymnasiaI nivå är oftast på heItid. Att gå två oIika heItidsutbiIdningar samtidigt är mycket tufft (svårt att hinna med) - och i så faII måste en av dem vara på distans (eIIer båda)  - för att man kan ju omöjIigen "kIona sig" och sitta på två oIika Iektioner samtidigt. :)

    Att skaffa sig en av de utbiIdningar först och sedan - den andra (dvs inte samtidigt) är oftast Iättare.

    Hoppas mitt svar bIir tiII hjäIp för dig!

    ANNA