fat
    Hej, ifall jag ska studera mitt andra år på gymnasiet utomland, behöver jag ha godkänt betyg i alla kurser på mitt första år?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fatma,
    vi rekommenderar att alla elever gör sitt bästa och försöker få så goda kunskaper och så höga betyg som de kan få.
    Om du vill få ut Examensbevis>> i slutet av åk3 på gymnasiet, måste du bland annat få godkända betyg från åk1 och 2. I annat fall kommer du inte uppfylla kraven för examensbevis. Och detta oavsett om du ska läsa år 2 utomlands eller inte.

    Vänligen och lycka till med dina studier!

    ANNA