Lina
    Hej!
    Jag studerar idag grundlärarprogrammet åk 4-6 och har ca 1,5 år kvar. Jag har funderat på om jag ska plugga vidare efter men jag vet inte vad det finns för alternativ? Om man tex vill specialisera sig inom barn med speciella behov - vad kan jag då läsa vidare inom? Och måste jag ha jobbat i några år innan jag ens kan läsa vidare? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Lina!

    Du kan t.ex studera vidare till speciallärare eller specialpedagog, då får du arbeta mer med elever med särskilda behov. För att bli antagen behöver du arbetat några år för att få arbetserfarenhet först (för specialpedagog minst tre år på halv tid).
    Läs mer om specialpedagog och speciallärareFramtid.se
    D
    et finns givetvis enstaka kurser som du kan läsa för att fördjupa dina kunskaper.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare