Elias
    Hej,
    När jag gick ut så hade jag underkänt i vissa ämnen, som gjorde att jag enbart fick ett stuidebevis. Jag har nu pluggat upp alla ämnen som krävs för att få mitt examensbevis på komvux. Min fråga nu är hur jag går till väga för att få mitt examensbevis? Eller sker det automatiskt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du måste på komvux i din kommun Ansöka om att få ut examensbevis - om det inte på fin komvux hemsida står hur du ska göra, t.ex fylla in en blankett ... Kontakta komvux och fråga hur du ansöker om att få ut exambeviset.