Sol
    Jag ska börja på gymnasiet och ska arbeta under helger och vissa kvällar. Kommer jag fortfarande ha tillgång till mitt studiebidrag? Hur mycket kan jag tjäna för att fortfarande ha tillgång till bidraget?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Sol;

    jag tror inte studiebidrag (inom studiehjälpen) för gymnasieelever påverkas av elevens övriga inkomster. Men du kan kontakta CSN och fråga om det - csn.se/kontakta-oss.
    Frågan om studiestöd - bland annat studiebidrag för gymnasieelever - är det CSN som ansvarar för. Vad jag vet så blir man av med studiehjälpen om man har olovlig frånvaro från gymnasiet i 4 timmar per månad; och man måste också läsa på Heltid (ej reducerat program eller hoppa av kurser...). Och om man läser på heltid och har god närvaro, så betalas studiebidraget ut; det är vad jag tror.
    Men reglerna och förändras... och jobbar man inte med just den frågan dagligen (och vi på Fråga SYV gör inte det...) och inte har ansvar för den frågan, så kanske man inte är 100%uppdaterad... så, för säkerhets skull, hör gärna med CSN.
    Hälsningar
    D: