Ja, så vitt vi vet, så kan en person som läser på komvux och är 18 år få Studiehjälp. Kravet är dock att man läser på Heltid. Vid deltidsstudier har man inte rätt till studiehjälp.
    Info om studiehjälp finns på CSN´s hemsida: csn.se/blanketter/studerande-komvux-folkhogskola-gymnasium

    Det går också att ringa till CSN och prata med en handläggare där, berätta om personens situation - och be om råd. Men om personen är 18 år och läser på deltid (och även 99.99% är deltid) - då blir det, så vitt vi vet, avslag på ansökan om studiehjälp.

    Vänligen

    ANNA