Lina
    Hej! Jag ska börja studera ett naturvetenskapligt basår till hösten, som omfattar matte 3 och 4, biologi 1 och 2, kemi 1 och 2 samt fysik 1 och 2. Jag har dock redan läst biologikurserna och ska endast läsa matten, kemin och fysiken. Jag läste nyligen att man behövde ha hela 60 bp (baspoäng) för att få rätt till CSN året därpå, och jag får bara ihop 57 av kurserna jag ska läsa. Kommer jag inte att få CSN då?

    Mvh, Lina

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Lina!

    Ibland kan CSN göra undantag det beror lite på olika orsaker. Jag vågar därför inte ge dig något besked.

    Kontakta därför CSN direkt, så att du får korrekt information. Dom kommer förmodligen be dig att skicka in en "ansökan" om studiemedel.

    Vänliga hälsningar

    Melina, studie- och yrkesvägledare